Často kladené otázky

Tu sme pre vás pripravili odpovede na najčastejšie kladené otázky.

1Ako dlho už táto služba funguje a pre koho je určená?

Služba vznikla v roku 2011 v Českej republike. Jedná sa o webové fórum, na ktorom môžu užívatelia zdieľať skúsenosti s telefónnymi číslami, a to ako obťažujúcimi (najmä telemarketing, prieskumy), tak užitočnými (napr. kuriéri, úrady)..

Hneď od začiatku sa služba stretla s veľmi dobrým prijatím, preto vzápätí došlo ku vzniku ďalších jazykových verzií. Dnes fórum funguje vo viac ako 20 jazykoch a 34 krajinách po celom svete.

Služba je určená pre všetkých ľudí, ktorí chcú identifikovať majiteľa neznámeho telefónneho čísla. Novinkou od tvorcov fóra je vytvorenie mobilnej aplikácie Call Insider pre telefóny so systémom Android. Táto aplikácia, ktorá je napojená na databázu webe neznamecislo.sk, umožňuje navyše užívateľom telemarketingové čísla automaticky blokovať.

2Čo všetko môžu užívatelia zistiť o čísle, ktoré im volá?
Používatelia môžu zistiť k telefónnemu číslu skúsenosti ostatných ľudí, záujem o telefónne číslo za posledný mesiac a pokiaľ je to možné, aj lokalizáciu (pri pevných liniek). Môže sa stať, že skúsenosť k telefónnemu číslu ešte nikto nepridal. Ak však má stránka s telefónnym číslom napr. tisíc pozeranie, indikuje to, že sa zrejme jedná o obťažujúce číslo.
3Čo znamená údaj "počet zobrazení" u telefónneho čísla?
Ide o počet navštívenia danej stránky. Prístup z jedného zariadenia je započítaný každý deň iba raz. Navyše sa snažíme, aby toto číslo nebolo umelo navyšované prístupom robotov (vyhľadávačov). Jedná sa teda o unikátny počet zobrazení danej stránky skutočnými návštevníkov.
4Kto tvorí databázu a ako je zaručená hodnovernosť komentárov?

Databázu telefónnych čísel a hodnotenie vytvárajú samotní užívatelia. Svoje skúsenosti môžu pridávať buď prostredníctvom webových stránok alebo skrze aplikáciu Call Insider.

Komentáre pridávajú používatelia stránok anonymne, takže ich vierohodnosť nie je možné 100% zaručiť. Samozrejme sa stretávame so žiadosťami o odstránenie komentárov k telefónnemu číslu z dôvodu, že sa jedná o konkurenčný boj a komentáre sú vymyslené. Vyhradzujeme si preto právo komentáre zmazať alebo aj celú diskusiu k číslu zablokovať.

Každý užívateľ má možnosť akýkoľvek komentár okamžite zneaktívniť do doby, než sa ním budú moderátori zaoberať. Stačí kliknúť na ikonu koša v pravom dolnom rohu, vyplniť krátky formulár a potvrdiť e-mailovú adresu, kam následne užívateľovi príde vyrozumenie, ako s komentárom moderátori naložili.

5Je fórum moderované?
Diskusia k telefónnym číslam je čiastočne moderovaná. Na fórum denne pribúdajú tisíce príspevkov, preto nie je možné kontrolovať každý jednotlivý komentár. Zaoberáme sa preto najmä podozrivými a nahlásenými komentármi.
6Môj komentár z fóra zmizol alebo je upravený, prečo?

Komentáre upravujeme a odstraňujeme z nasledujúcich dôvodov:

  • Obdržíme informáciu, že daný komentár obsahujú znaky porušenia a toto konanie možno posúdiť na základe všeobecnej informovanosti.
  • Obdržíme informáciu, že daný komentár je vulgárne či dehonestujúce.
  • Obdržíme žiadosť o stiahnutí komentára od polície.
  • Obdržíme rozhodnutie súdu o stiahnutí komentára.
7Ako môžem nahlásiť závadný komentár?
Každý užívateľ má možnosť akýkoľvek komentár okamžite zneaktívniť do doby, než sa ním budú moderátori zaoberať. Stačí kliknúť na ikonu koša v pravom dolnom rohu, vyplniť krátky formulár a potvrdiť e-mailovú adresu, kam následne užívateľovi príde vyrozumenie, ako s komentárom moderátori naložili. Spracovanie tejto žiadosti trvá väčšinou 1-2 týždne.
8Čo mám robiť, ak chcem zmazať komentár k telefónnemu číslu?

V prípade, že sa v komentári objavujú hanlivé výrazy alebo fakty, ktoré môžu byť všeobecné pokladaná za lož, informujte nás prostredníctvom e-mailu neznamecislo.sk@ alebo korešpondenčne na adrese:

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Česká republika

V prípade, že je všeobecne zrejmé, že sa daný príspevok nezakladá na pravde alebo je hanlivý, bude odstránený. V ostatných prípadoch kontaktujte políciu, ktorá musí prešetriť, či sú dané príspevky protiprávne. Prevádzkovateľ fóra poskytne všetku súčinnosť pri objasnení nezákonnosti daných príspevkov. Vo chvíli, kedy nás polícia alebo súd informuje o nezákonnosti, môžeme daný príspevok odstrániť.

9Komentár bol zmazaný, ale rovnako sa vyskytuje na Googlu. Prečo?
Google a iné vyhľadávače (Bing, Yandex, ...) majú vlastnú pamäť, takže nezobrazujú vždy výsledky vyhľadávania zodpovedajúce skutočnosti. Bude nejaký čas trvať, než vyhľadávač obsah stránok přeindexuje a zobrazí relevantné úryvok zo stránky. Spravidla sa jedná o týždne až mesiace.
10Môžete mi poskytnúť IP adresu alebo nejaké informácie o autorovi komentáre?

Pridávanie komentárov nepredchádza žiadna registrácia. Komentáre vkladajú návštevníci stránok úplne anonymne – nevyžadujeme meno ani e-mailovú adresu.

Rovnako tak neukladáme v čitateľnej podobe IP adresy vkladateľov, iba zašifrovaný. Sme tak schopní napr. určiť, že dva komentáre boli napísané z jedného zariadenia, ale čitateľnú IP adresu poskytnúť nedokážeme.

11Kto zodpovedá za obsah príspevkov?
Za obsah komentárov zodpovedajú vždy výhradne užívatelia, ktorí daný komentár na fórum vložili. Prevádzkovateľ je povinný komentár odstrániť iba v prípade, že bol preukázateľne informovaný o jeho nezákonnom obsahu.
12Je k dispozícii API?
Bohužiaľ, API k službe neposkytujeme ani ho do budúcna neplánujeme.
13Čo mám robiť v prípade, že sa moje telefónne číslo nachádza proti mojej vôli na tomto webe?

Ak zistíte, že sa na tomto webe zobrazuje Vaše telefónne číslo, môžete nás požiadať o jeho odstránenie prostredníctvom e-mailovej či korešpondenčnej adresy.

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Česká republika
neznamecislo.sk@

Vyhradzujeme si právo požiadať Vás o doloženie dokumentov, ktoré dokladajú, že telefónne číslo patrí práve Vám.

14Zadal som platné telefónne číslo, ale systém ho zamietol ako neexistujúce. Čo mám robiť?
Ak máte pocit, že ste zapísali číslo správne, napíšte nám prosím na neznamecislo.sk@. Pokúsime sa chybu opraviť.
15Prečo sú niektoré komentáre skryté?
Vo chvíli, keď obdržíme žiadosť o odstránenie komentára, je tento komentár automaticky schovaný až do chvíle, než sa danou žiadosťou budeme zaoberať. To preto, aby sme čo najrýchlejšie dokázali odstrániť komentáre so škodlivým obsahom (napr. nenávistné, šikanujúci, obsahujú osobné údaje, atď.).
16Prečo nemôžem nahlásiť komentár?

Ak sme žiadosť o odstránenie komentára vyhodnotili ako nedôvodnú, neumožňujeme opätovné nahlasovanie rovnakého komentáre až do uplynutia časového limitu. Ak trváte na odstránenie, môžete nás kontaktovať prostredníctvom e-mailovej adresy neznamecislo.sk@ alebo korešpondenčne na adrese:

P.O.Box 272
Kurzova 2222/16
155 00 Praha
Česká republika

Nenašli ste odpoveď na vašu otázku?

Potom nás jednoducho kontaktujte na neznamecislo.sk@. Ďakujeme.